De Bergse binnenstad staat er prachtig bij ✨ Volop kerstsfeer: een bijna middeleeuws decor met versierde straten en pleinen, sfeervolle winkels, warme chocolademelk en overal gezelligheid. Dat is geen toeval, maar het resultaat van gezamenlijke inzet – van u als individuele ondernemer én van Sterck samen met partners.
|
Bergen op Zoom laat zich hiermee zien als beleefstad, op z’n best.
|
De laatste weken van 2025 zijn voor veel ondernemers traditioneel belangrijke omzetweken. Dertiende maand, bonus, een extraatje van de werkgever – het geld mag rollen. En anders is er altijd nog de creditcard, waarvan de afrekening pas in januari komt 😉.
|
Even terugblikken op 2025
Het jaar kende hoogte- én dieptepunten. Drie momenten lichten we eruit:
|
-
ANNO 52 (voormalig V&D) Begin 2025 was er veel te doen rondom ANNO 52, de onderzijde van het voormalige V&D-pand. Vooralsnog een gemiste kans voor de binnenstad.
|
-
Opening De Hub Eind dit jaar werd De Hub geopend in de Lombardenstraat: een gezamenlijke stap van gemeente, Sterck en vastgoedeigenaren. Een duidelijk signaal dat de binnenstad focus en aandacht heeft van de gemeente.
|
-
Binnenstad als collectief project Steeds sterker leeft het besef dat de binnenstad een gezamenlijk project is. Via Sterck is daarin een stevige rol weggelegd voor u als ondernemer. Een absoluut hoogtepunt was de beeldvormende avond op 4 december, waar we in gesprek gingen met de Bergse politiek. Onze voorzitter bracht daar scherp en overtuigend de thema’s naar voren die essentieel zijn voor een gezond ondernemersklimaat. Het moment was strategisch gekozen: veel partijen werken momenteel aan hun verkiezingsprogramma’s en deden hier zichtbaar inspiratie op.
|
Goed nieuws: BIZ 2026–2030
Met ruime meerderheid is vóór de BIZ gestemd. Dat betekent dat we van 2026 tot en met 2030 beschikken over voldoende budget om:
|
-
|
zelf evenementen te organiseren,
|
-
|
bij te dragen aan initiatieven van anderen met spin-off voor de binnenstad,
|
-
|
de stad te blijven aankleden,
|
-
|
en stevig aan tafel te zitten bij bestuurders en ambtenaren om uw belangen te vertegenwoordigen.
|
Ter informatie
|
De gemeente heeft ons een aantal mails gestuurd die voor u als ondernemer van belang kunnen zijn. Deze vindt u terug in bijlage 1.
|
In bijlage 2 vindt u een vooraankondiging van een bijeenkomst in maart voor ondernemers van De Rose Linde.
|
|
Tot slot wenst het bestuur van Sterck u fijne feestdagen en alle goeds voor 2026.
|
Dank voor uw inzet en betrokkenheid – samen houden we de Bergse binnenstad sterk, veilig en aantrekkelijk.
|
Hartelijke groet, Bestuur Sterck
|
|