|
Nieuwsflits waarin we u bijpraten over de actualiteit en over verdere zaken, die van belang kunnen zijn voor de ondernemers uit de binnenstad van Bergen op Zoom .
|
- Reminder ALV 10 november aanstaande.
Omdat er koffie, thee en broodjes zijn voorzien, is het belangrijk u aan te melden voor de algemene ledenvergadering . Aanmelden kan tot en met 7 november in verband met de catering. De agenda en de bijbehorende vergaderstukken werden reeds eerder aan u toegezonden, maar deze kan u steeds terugvinden op de website sterck.bergenopzoom.nu. De link voor aanmelden vindt u nogmaals onderaan in deze mail.
- Verkiezingen Gemeenteraad.
Na de verkiezingen voor de Tweede Kamer staan voor begin 2026 verkiezingen voor de Gemeenteraad gepland. Het bestuur vond het een goed idee om de politieke partijen in Bergen op Zoom op voorhand te berichten over onze wensen. De brief, zoals werd verzonden voor dit doel, kunt u onderaan deze mail ophalen.
Er is verder voor 4 december aanstaande een beeldvormende avond gepland, waarbij de Gemeenteraad samen met Sterck in dialoog gaat over de binnenstad. Deze avond (aanvang 19.30) vindt plaats in de Raadszaal van het oude stadhuis aan de Grote Markt. De wensen zoals geformuleerd in de brief (Bijlage) gaan zeker besproken worden. Ieder is van harte welkom op deze interactieve avond in deze unieke setting. Het is de bedoeling om na afloop nog even te netwerken in de hal van het stadhuis.
- Dag van de Ondernemer.
Op 21 november vindt de dag van de ondernemer plaats. Dit event wordt georganiseerd door het MKB en vindt plaats in het Delta Agrifood Business lab aan de Van Konijnenburgweg 24 te Bergen op Zoom. Iedereen is van harte welkom. Wel is ( ook vanwege catering) inschrijving vereist. Bijwonen is gratis. Aanvang 17 uur, einde voorzien 22.00 uur. Zie verder bijgaand schrijven waarin het programma staat beschreven onderaan deze mail.
- Opening Binnenstad HUB.
Op 5 november aanstaande om 15.00 uur wordt de HUB geopend door wethouder Hopmans. De HUB is een zichtbare werkplek van de gemeente in de binnenstad (Lombardenstraat 17), waar het gemeentelijke binnenstadteam drie dagdelen per week werkt. Dit is een gezamenlijk initiatief van de gemeente en Sterck en de projectontwikkelaars. U kan op de open dagen vrij binnenlopen en met de aanwezige ambtenaren van gedachten wisselen. Dit initiatief is een bewijs van zowel de goede samenwerking met de gemeente als van de intentie van alle betrokken partijen om de revitalisatie van de binnenstad serieus op te pakken. Het zou bijzonder fijn zijn, wanneer u in ieder geval al bij de opening aanwezig kan zijn.
- Evenementen.
Het nut van evenementen moet niet worden onderschat. Dat geldt voor evenementen, die we zelf organiseren, of die door anderen worden georganiseerd en die Sterck (financieel of facilitair) ondersteunt. Gegevens die door de gemeente ter beschikking zijn gesteld, laten zien, dat bij evenementen het aantal bezoekers aan de (binnen) stad aanzienlijk hoger is dan wanneer er geen evenementen zijn.
Verder zal de Kerststal dit jaar op 6 december worden geplaatst naar alle waarschijnlijkheid op het Gouvernemenstplein. Dat is in overleg en met ondersteuning van de uitbater van de Gouverneur, waarvoor dank. Hij blijft er staan tot 3 januari.
- 11 november.
Denk er verder aan, dat op 11 november de Belgen vrij zijn. Wellicht zullen er een aantal de brug maken op maandag en zullen er Belgen op deze dagen afzakken naar de Markiezenstad.
Wij zien jullie allemaal graag allemaal op de ALV en wensen jullie veel succes met en inspiratie voor jullie onderneming.
|
|
Met Vriendelijke groeten,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|